Krize přinesla oboru financí nové možnosti. Stále rosteme
Michal Zadák již třetím rokem vede jako franšízant úspěšnou bankovní a poradenskou pobočku Partners Market v Praze.
Co vás přivedlo k myšlence stát se franšízantem sítě
Partners Market?
Byl jsem již několik let spokojeným klientem Partners, pracoval jsem jako
zaměstnanec v internetovém mediálním domě a měl skvělou kariéru, nicméně po
celou dobu jsem chtěl mít „něco svého". Měl jsem v průběhu let různé
nápady. A při námluvách do Partners mi přišla myšlenka poradenské pobočky, jako
to, co by mé touhy mohlo splňovat.
Měl jste již zkušenosti z oboru financí?
Z oblasti financí jsem měl zkušenosti pouze jako klient, znal jsem tedy
základní principy.
S jakými problémy jste se musel na začátku vašeho
franšízového podnikání vypořádat?
Z mého pohledu vidím dva: personální a klientský. Obor finančního
poradenství stále nemá dobré jméno a je to hodně náročná práce zaměřená na
obchodní dovednosti, komunikaci a odborné znalosti. Tedy ne každému se do
finančního poradenství chce. Klienti mají předsudky, bojí se, že je někdo
podvede. Ale situace se v obou bodech zlepšuje, když vidím naše úspěšné
konzultanty a spokojené klienty, jsem rád, že můžeme povědomí o tomto oboru
měnit, zlepšovat.
Překvapilo vás něco v tomto oboru, ať už negativně, nebo
pozitivně?
Negativních překvapení moc nebylo, věděl jsem, do čeho jdu. Pozitivní je
pro mě společnost Partners, přemýšlení vedení společnosti, cílevědomost a
přístup. To, co se řekne, platí, což je pro mě zásadní.
Co vnímáte jako hlavní pozitiva podnikání na principu
franšízingu?
U Partners vidím pozitiva franšízového modelu především v interních
systémech, vzdělávání, v know-how, které mohu pro svoji firmu využít. Vše je na
vysoké úrovni.
Jaké další plány máte v rámci vašeho podnikání pod
značkou Partners Market? Neuvažujete o otevření další pobočky?
Aktuálně chceme naplnit tým kvalitními konzultanty a stabilizovat pobočku
personálně a též obchodně, cíle máme vyšší, než které nyní realizujeme. Tuším,
že v horizontu dvou let budeme řešit buď zvětšení týmu na dvojnásobek, nebo další
pobočku.
Do jaké míry ovlivnila v letošním roce vaše podnikání
pandemie covidu-19 a s ní spojená vládní opatření?
Ovlivnila, velmi. V drtivé části vidím, že pozitivně. Nejdřív byla obava,
zda bude možné se s klienty scházet, protože ideální je tuto problematiku řešit
osobně. Ale ukázalo se, že digitalizace obor zrychlila, přinesla nové možnosti,
jež budeme využívat i v budoucnu. Též vidím, že někteří klienti si uvědomili,
že správné chování ke svým financím je stejně důležité jako odpovědné chování ke
svému zdraví.
Bylo pro vás to, že jste součástí franšízové sítě, v
tomto momentě výhodou?
Ano, byla to výhoda. Přínos a podpora centrály byly značné, pomohlo nám to
i v této době růst.
Zdroj: Euro