O naše franšízy je letos rekordní zájem
Na pobočkách nenabízíme ani neprodáváme produkty, ale řešíme s klienty jejich finance, říká Jan Brejl, obchodní ředitel finanční skupiny Partners
Jaká je současná situace na finančním trhu z hlediska finanční skupiny Partners?
Finanční trhy procházejí pravidelným cyklem, kdy růst střídá recese. Tato recese je způsobena krizí. Poslední recesi v předminulém desetiletí způsobila krize amerického hypotečního trhu a následný pád banky Lehman Brothers. Nyní se potýkáme s dopady covidu a války na Ukrajině. Přerušení výrobních a dopravních řetězců v kombinaci se zvýšením cen pohonných hmot a energií vyústilo v růst inflace, se kterou se nyní vyrovnávají domácnosti a firmy. Na náš byznys v současnosti nejvíce dopadá propad hypotečního v trhu v důsledku nárůstu úrokových sazeb. V objemech nových úvěrů se letos trh dostane na úroveň roku 2014. Oblast investic se potýká s propady trhů, což je z dlouhodobého investičního hlediska nepodstatné, a naopak může přinést zajímavé příležitosti. Pojistný trh je z hlediska cen stabilizovaný. Mírné zdražení jsme zaznamenali u pojištění vozidel v souvislosti s nárůstem cen služeb a náhradních dílů.
Uplynulé roky byly, mírně řečeno, netypické. Jak to ovlivnilo síť vašich franšíz? Jak jsou nyní na tom průměrné, potažmo nejlepší pobočky z hlediska objemu?
Uplynulé roky byly netypické organickým růstem. Atraktivita finanční sféry v kombinaci s naším franšízovým konceptem přivedla spoustu osobností, které se staly úspěšnými franšízanty. Letos jsme zatím přidělili 35 nových franšízových licencí a otevřeli 14 poboček. Na konci roku budeme mít 150 franšízantů v celém Česku. Protože poskytujeme komplexní finanční služby, jsme schopní nahradit propady příjmů v hypotékách jinými segmenty. Díky tomu tržby našich poboček meziročně rostou o sedm procent. Průměrný měsíční obrat našich nejvýkonnějších pěti poboček dosahuje milionu, TOP 50 pak půl milionu korun.
Odrazila se současná situace v zájmu o franšízy u vaší firmy?
O naše franšízy je letos rekordní zájem. Často se na nás obracejí manažeři z finanční sféry, kteří se rozhodli opustit korporaci a díky zkušenostem vybudovat úspěšný byznys. V důsledku velkého zájmu jsme letos obsadili lokality, ve kterých byly naše pobočky nedostupné. Jde především o Plzeňsko a Karlovarsko, kde nyní budujeme osm nových poboček.
Komu dalšímu je tento typ finanční pobočky blízký?
Vedle zmíněných manažerů z finančních korporací je náš koncept atraktivní i pro profesionály z finančního zprostředkování, kteří dosáhli určité mety a pro jejich další růst je systém pobočky s koncipienty ideální příležitostí.
Čím se liší pobočka Partners Market od pobočky banky či pojišťovny?
Hlavní rozdíl spočívá v přístupu ke klientovi a v nabídce služeb. Na našich pobočkách nenabízíme ani neprodáváme produkty, ale řešíme s klienty jejich finance – zajištění příjmů, majetku a bydlení. Finanční produkty jsou pak prostředkem, jak těchto cílů dosáhnout. Podstatným rozdílem od „jednobarevné“ nabídky banky či pojišťovny je, že vybíráme pro klienta řešení na míru z celého finančního trhu, což se u monobrandové společnosti nemůže stát. Lišíme se i v dostupnosti. Tam, kde banky a pojišťovny své pobočky zavírají, my je otvíráme, proto jsme více než plnohodnotnou alternativou.
Zdroj: magazín EURO